נמשכים המאמצים להקמת ממשלה: צוותי המו"מ בשיחות אל תוך הלילה

איתי גדסי No Comments on נמשכים המאמצים להקמת ממשלה: צוותי המו"מ בשיחות אל תוך הלילה

צוותי המשא ומתן של יש עתיד, ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן קיימו שיחות אל תוך הלילה במטרה להגיע להסכמות כמה שיותר מהר ולהודיע לנשיא המדינה כי עלה בידם להרכיב ממשלה

בנט ולפיד צילום: Miriam Alster/FLASH 90

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נמשכים המאמצים להרכבת ממשלה בגוש מתנגדי נתניהו: צוותי המשא ומתן של יש עתיד, ימינה, תקווה חדשה וכחול לבן ישבו לדיונים עד השעות הקטנות של הלילה. בנוסף ישב גם צוות של ישראל ביתנו יחד עם הצוות המקצועי של האוצר על נושאים תקציביים. בסביבות השעה 3 בבוקר הלכו הצוותים לנוח והשיחות יתחדשו הבוקר.

במפלגות מעדכנים כי השיחות נמצאות בשלב מתקדם של המו"מ. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד שואף להודיע לנשיא המדינה עוד היום שעלה בידו להרכיב ממשלה.

יו"ר ימינה, נפתלי בנט מסר אמש (ראשון) הצהרה לתקשורת, בה הודיע על כוונתו להקים ממשלה עם לפיד: "בכוונתי לפעול בכל כוחי להקים ממשלת אחדות עם ידידי יאיר לפיד".

בנט אמר בפתח דבריו, "יש מי שמספר לנו שיש ממשלת ימין מעבר לפינה, ורק אנחנו מונעים את הקמתה. זהו שקר מוחלט. אין ממשלת ימין. כבר ארבע מערכות בחירות ועוד חודשיים הוכיחו לכולנו שפשוט אין ממשלת ימין בראשות נתניהו. זה או בחירות חמישיות או ממשלת אחדות. שלא יספרו לכם סיפורים: אין עריקים, אין שתי אצבעות נוספות ל-61, ואין ממשלה".

בנט הוסיף ותקף את נתניהו, "מר נתניהו לא מנסה להקים ממשלה אלא לקחת את המדינה למצדה הפרטית שלו".

בנט ניסה להדוף את הביקורת הציבורית הקשה כנגדו ואמר, "השמאל עושה כאן פשרות לא קלות כשיעניק לי, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר ואיש ארץ ישראל, את תפקיד ראש הממשלה, ולידידי גדעון סער, איש ימין מובהק, את תפקיד שר המשפטים. אנחנו לא זזנו מערכינו".

בנט הוסיף וניסה להסביר את החלטתו: "זו לא ממשלה שתבצע התנתקות, ולא תמסור שטחים, וגם לא תחשוש לצאת למבצע צבאי, אם נידרש לכך. ההקשר הפוליטי לא יעצור שום דבר. לכל צד יש כוח הצבעה שווה, ולכל צד יש זכות וטו".

מאוחר יותר, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אף הוא הצהרה לתקשורת ותקף את בנט: "אין אדם אחד בארץ שהיה מצביע לבנט אם היה יודע מה הוא הולך לעשות. זו הונאת המאה".

נתניהו התייחס לטענה כי לא היו עריקים לימין, "חברי כנסת נוספים מוכנים להצטרף לממשלת ימין והם אומרים לנו שיסתיים המנדט של לפיד ולא תקום ממשלת שמאל הם יבואו לממשלת ימין. אם לא תקום ממשלת שמאל תקום בוודאות ממשלת ימין".

בסיום דבריו אמר ראש הממשלה, "אני קורא לכל מי שנבחר בקולות הימין. למי שיש לו מצפון ודרך. אל תקימו ממשלת שמאל. זו סכנה לביטחון ישראל".



0 תגובות